محمد بن اسعد بن محمد بن حسین بن قاسم عطاری طوسی، مکنی به ابومنصور و ملقب به عمدهالدین و مشهور به حفده. فقیه شافعی نیشابوری در قرن ششم هجری. خاقانی قصیده ای در مرثیۀ این عمدهالدین دارد که یک بیت آن نقل میشود: ز انفاس عمدهالدین در شرق و غرب بود با امت استقامت و با ملت انتظام. رجوع به ابومنصور حفده، و مآخذ ذیل شود: ریحانه الادب ج 1 ص 332، تاریخ ابن خلکان ج 2 ص 45 و طبقات الشافعیه ج 4 ص 65
محمد بن اسعد بن محمد بن حسین بن قاسم عطاری طوسی، مکنی به ابومنصور و ملقب به عمدهالدین و مشهور به حفده. فقیه شافعی نیشابوری در قرن ششم هجری. خاقانی قصیده ای در مرثیۀ این عمدهالدین دارد که یک بیت آن نقل میشود: ز انفاس عمدهالدین در شرق و غرب بود با امت استقامت و با ملت انتظام. رجوع به ابومنصور حفده، و مآخذ ذیل شود: ریحانه الادب ج 1 ص 332، تاریخ ابن خلکان ج 2 ص 45 و طبقات الشافعیه ج 4 ص 65
محمد عمدهالدین معروف به حفده بن اسعد بن محمد بن الحسین بن القاسم العطاری الطوسی نیشابوری واعظ و فقیه و اصولی. فقه در مرو از علی ابی بکر محمد بن منصور سمعانی پدر حافظ مشهور فراگرفت و سپس بمروالروذ از قاضی حسین بن مسعود فرّاء بغوی استفادات کرد و از آن پس به بخارا نزد علی برهان عبدالعزیز بن عمر بن مازه تلمّذ کرد و بعد از آن به مرو بتذکیر و وعظ پرداخت. و در ف تنه غز به عراق و از آنجا به آذربایجان و الجزیره و موصل رفت و وعظ و تذکیر از سر گرفت و عاقبت به تبریز بازگشت. وفات او در تبریز به سال 571 هجری قمری بود. و رجوع به ابومنصور حفده... شود
محمد عمدهالدین معروف به حفده بن اسعد بن محمد بن الحسین بن القاسم العطاری الطوسی نیشابوری واعظ و فقیه و اصولی. فقه در مرو از علی ابی بکر محمد بن منصور سمعانی پدر حافظ مشهور فراگرفت و سپس بمروالروذ از قاضی حسین بن مسعود فرّاء بغوی استفادات کرد و از آن پس به بخارا نزد علی برهان عبدالعزیز بن عمر بن مازه تلمّذ کرد و بعد از آن به مرو بتذکیر و وعظ پرداخت. و در ف تنه غز به عراق و از آنجا به آذربایجان و الجزیره و موصل رفت و وعظ و تذکیر از سر گرفت و عاقبت به تبریز بازگشت. وفات او در تبریز به سال 571 هجری قمری بود. و رجوع به ابومنصور حفده... شود